9月2日,金沢大学職員ビジネス英語研修がスタートしました。
これは,平成26年度に採択された「スーパーグローバル大学創成支援事業」の一環として,本学における教育研究の国際化・グローバル化に対応するための事務職員の英語力強化をめざし,さらに,本学が海外展開していくために求められる国際対応力を備えた事務職員の養成を図ることを目的としているもの。基礎力強化コース受講者21名は英検2級(TOEIC600点)以上,実践ビジネスコース受講者13名は実践的な英語力の向上をめざして,これから約4ヶ月間,本学スーパーグローバルELPセンターの外国人教師による語学指導を受けます。
研修開始に先立ち行われた開講式では,有松正洋理事(総務・人事担当)から英語による激励のあいさつがあり,受講者らは研修への意気込みを新たにしました。
On September 2, the Kanazawa University English Language Capacity Building Program for Administrative Staff began.
This is a part of the Top Global University Project (Super Global Universities) for which Kanazawa University has been chosen and aims to improve the English ability of administrative staff who must take part in the globalization of education and research at the university and who are expected to be globally capable.
Twenty-one administrative staff in the Staff TOEIC Course aim to achieve at least Second Grade in the Test of Practical English or TOEIC 600 pts. Thirteen administrative staff in the Staff Business Course aim to improve their practical English ability. Native-speaking instructors at Kanazawa University Super Global ELP Center will teach them for four months.
The Opening Ceremony was held and Masahiro Arimatsu, Trustee(General Affairs, Human Resources and Facility), delivered the opening address in English. This marked the official start of the Kanazawa University English Language Capacity Building Program for Administrative Staff.